-
-
-
-
-
- Mekanisk Motorregulering
- Push-pull kabler
- Hævert brydere
- Søvandsfiltre
-
- Lydisoleringsplader
-
-
- VRD Vetus Flex aksler
- Aksler for propel
- Flex koblinger og Flanger
- Aksel lejer
- Akseltætninger
- Propeller 3-4 blad
- Anoder
- Motor Instrument paneler
- Brændstofsystem
- Olie-Vandseparator
- Smøremidler
- Motorreservedele
- Ankerspil mm.
- Thrusters ( Bow og agter Alle )
- Thruster sæt standard Front
- Thruster sæt standard Agter
- Thruster Pro trinløs drive kun motor
- Instrumenter.paneler. elektrik ved motor.tænding.starter. generator mm.
- Sæder.pedistaler
- Styring og dele for styresystem.
- Ror og Ror aksel mm.
-
- Styrepumper
- Styre cylinder
- Tilbehør
- Teknisk dokumentation
- Motor emner i reservedele
- Service links vetus mm teknisk info
- Elsystem, batterier,ladere ,skillerelæ
- Batteri ladere
- Batterisplitter
- Battterier
- Spillevandssystemer toilet mm
- Tanke til vand,diesel,toilet
- Sani-processorer
- Spildevandstanke
- Reservedele Vetus udstyr
- Vetus Bådudstyr
- Ferskvands system
- Glassystemer
- Søvandspump Parts M2-3 før 2000
- Søvandspumpe Parts M2-3 efter 2000
- Søvandspumpeparts M4.35-m4.45 M4.55-M4.5
- M2.02 ----M2.18
Energilagring
For at få båden i bevægelse er der brug for energi. Til elektrisk fremdrift i stedet for en tank, filtre, slanger osv. kræves en batteribank med en nominel spænding på 48VDC. VETUS tilbyder et udvalg af AGM deep-cycle og lithium-batterier (kun på forespørgsel) til elektriske fremdriftsløsninger.
For at beregne den korrekte batteripakke til din båd er følgende data vigtige:
En. Ønsket brug og fartøjsspecifikationer, såsom bådlængde og gennemsnitlig sejlads.
Disse data vil blive brugt til at beregne det gennemsnitlige forbrug af indgangseffekt i kW pr. time. For en forbrændingsmotor ville dette være bådens brændstofforbrugsforhold.
Bemærk, at den angivne skroghastighed, den angivne marchhastighed og bådens faktiske brug er væsentlige værdier her.
En beregning baseret på en 6 m (1,1 tons) båd med standarddeplacement giver følgende indikative data:
- Energiforbrug: 0,7kW ved 6 km/t (3,3 knots)
- Energiforbrug: 2,1kW ved 8,8 km/t (4,7 knots)
- Energiforbrug: 4,1kW ved 11 km/t (5,9 knots)
En let reduktion af gennemsnitshastigheden øger den tilgængelige sejlrækkevidde eksponentielt på grund af skrogdesignets vandforskydning.
B. Batteritype: f.eksample, AGM deep-cycle.
En VETUS AGM dyb cyklus kan udledes op til 70%.